Costa Rica part II - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Costa Rica part II - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Costa Rica part II

Blijf op de hoogte en volg Fleur

30 Juli 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hola amigo's!

Hier ben ik weer met een tweede verslag vanuit Costa Rica!
Vanuit Monteverde ben ik vorige week naar La Fortuna gegaan. Met een bus - boot - bus door het nog steeds prachtig groene land gereden en gevaren. Op naar de vulkaan Arenal. In het hostel aangekomen heb ik nog even kunnen lunchen met Jacky die ik al eerder had ontmoet in Monteverde. Die middag en avond een beetje gechilled bij het hostel.
De volgende dag ben ik in de ochtend gaan paardrijden, samen met nog een ander Nederlands stelletje. Het regende alleen gigantisch, de hele rit door! Heb de vulkaan maar een heel klein beetje kunnen zien helaas! De rit zelf was gelukkig wel super, galopperend door de heuvels en bananenplantages!
'Savonds ben ik met dezelfde Nederlanders naar de warmwaterbronnen gegaan, Baldi Hotsprings. Ik had verwacht dat er wat bronnen waren in de rotsen en stenen, beetje provisorisch. Nou, verrassing!! Het was een soort van Amerikaans waterparadijs, een beetje a la center parcs! Druk en duur weer! Pfff!! Maar wel heerlijk gebadderd en van de glijbaan gesjeesd! Woehoe! En de avond afgesloten met een buffet a la club med; alias een vreetschuur! Haha! Maar heb een super leuke dag gehad!

De volgende dag wilde ik naar Parc Tortuguero gaan, het bekendste nationaal park van Costa Rica; maarrrr... De wegen waren overstroomd, dus onmogelijk om er te komen. De gevolgen van het regenseizoen zijn duidelijk helaas! Uh, wat dan!? Ff snel mijn lonley planet gecheckt en besloten om naar Manuel Antonio te gaan. Daar zou ook een mooi nationaal park zijn.
Daar aangekomen zat ik weer in een leuk hostel! Aardig Israëlisch meisje en Australisch jongen ontmoet! Samen gegeten en gebiljart in de lokale pub. De volgende dag wilde ik naar het park, maar... Op maandag was dat altijd gesloten!!! Neeeejjj, heb ik weer! Nou ja, dan maar een stranddagje weer met mijn nieuwe tijdelijke matties!!
Omdat ik wel door wilde ben ik de volgende dag weer vertrokken, naar Puerto Viejo, aan de andere kant van het land! Een shuttle zou me $100,- kosten, ietwat veel; dus dan maar met het openbaar vervoer! Om half zeven sochtends vertrokken en drie bussen en een taxi-rit later kwam ik rond half vijf in puerto viejo aan. Op het busstation in San José kwam ik een Nederlands meisje tegen, frederique. Met haar een gezellige rit gehad en we delen ook een dorm in het hostel. Vandaag hebben we besloten om samen verder te reizen door Panama! Super leuk!
Morgen gaan we daadwerkelijk de grens over naar Panama, naar de eilandengroep Bocas del Toro. Duimen wel voor beter weer... Want ook hier regent het veel... Nou ja, dat hoort er ook bij!

Tot de volgende keer weer!!
Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 38807

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: