Aruba: Work and a little Holiday - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Aruba: Work and a little Holiday - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Aruba: Work and a little Holiday

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 Juli 2014 | Aruba, Oranjestad

Bon dia!

Twee weken geleden ben ik vanuit Schiphol vertrokken naar Aruba. Tijd voor een verslag dacht ik zo! Zal nog niet zo heul spannend zijn, want ik ben met één hoofddoel op Aruba, en dat is werk! Later komt het verslag van mijn grote reisavontuur door Midden Amerika. Maarrrr, dat het nog zo verkeerd niet is om hier op Aruba te mogen werken moge blijken…

Ik vloog samen met mijn collega Willem met een prima vlucht van iets meer dan negen uur naar Aruba. Ook wel eens gezellig om samen met iemand te vliegen, dat heb ik al heel lang niet meer meegemaakt.
Op het eiland werden we opgewacht door Leddy en Vanessa, onze contactpersonen al daar. Autotje (Kia Soul voor de geinteresseerden) opgehaald bij het verhuurbedrijf en op naar het hotel (3 minuten verderop). Afgesproken dat we de dag er op “zakelijk” verder zouden praten.
Een uurtje later lagen we al heerlijk op het strand van de zonsondergang te genieten met een biertje in de hand. Wat een begin!
Heerlijk geslapen, geen last van jetlag, en de volgende dag werden we rondgeleid door het hoofdkantoor en de school waar we in totaal vier weken gaan lesgeven. Een in prachtig aquablauw geverfd gebouw met een aantal lokalen, een “eetkamer”, en dat is het ongeveer. Maar voor ons prima!

En toen was het al weer weekend! Een andere collega, Pablo, zat al op het eiland voor een andere opleiding. Met z’n drietjes hebben we het eiland verkend. Met een vette Jeep over het eiland gecrosst, van Noord, de vuurtoren, de ruige kust, de vervallen goudmijn, Arikok, grotten, tot aan Baby Beach aan de andere kant van het eiland. Veel gezien, lekker gegeten, gezwommen (in de zee, jaja!) en gelachen.

En toen begon het echte werk! Ik was behoorlijk gespannen; ik wist niet wat ik moest verwachten, wat voor studenten we zouden krijgen, hoe goed (of minder goed) ze Nederlands zouden spreken, of ze mij als vrouw/psycholoog (soft!?) wel zouden accepteren in deze toch wel hierarchische samenleving, en dan heb ik het nog niet eens over de hierarchie in het Arubaanse politiekorps! Maar die onzekerheden vielen de eerste vijf minuten eigenlijk al weg! Wat een leuke studenten! Stuk voor stuk gemotiveerd en leergierig! Ik heb het in Nederland ook wel eens ander mogen ervaren! Hahaha!
We scoorden natuurlijk ook gelijk punten door gezamenlijk de wedstrijd Nederland-Chili tijdens de lunchpauze in zijn geheel te bekijken, inclusief oranje bloemenkransen die ik uit Nederland had meegebracht.
De eerste werkweek vloog om! Elke dag lekker gewerkt, en de dag afgesloten aan het strandje tegenover ons hotel! Wat een topcombinatie!

Het weekend er op heb ik wat oude kennisjes opgezocht van mijn vorige vakantie op Aruba. Was erg leuk om hen na drie jaar hier weer te zien! Ik snap hen wel; het eiland is zo relaxt, zo gemakkelijk, zo vriendelijk, ook ik zou hier zo kunnen wonen…
En zondag hebben we natuurlijk ook de wedstrijd Nederland-Mexico gekeken. Op een pleintje in Oranjestad (hoe toepasselijk is die naam nu) was een groot scherm neergezet en met heel veel Oranjefans (van diverse nationaliteiten overigens) die loeispannende wedstrijd gekeken. Manman, wat een spanning, en wat een feest! De dag afgesloten met een zwempie in de zee en een dutje op het strand (waar we ook nog ‘getuige’ waren van een typisch Amerikaanse bruiloft op het strand. Ik vrees dat ik op héél veel foto’s van hen sta, aangezien ik recht achter de bruid op mijn strandbedje lag… haha!)

De tweede werkweek is ook weer vlot verlopen, de tijd vliegt! Maar dat heb je meestal als je het naar je zin hebt! Het is echt ontzettend leuk om de groei van de studenten te zien, zij het op een iets langzamere manier dan in Nederland. Maar nog steeds enthousiast en gemotiveerd. We gaan elkaar in augustus weer zien, voor de tweede periode van twee weken!

Dan is het overmorgen tijd voor het tijdelijke afscheid van Willem, van de barman van het strandtentje, van het lieve personeel van het hotel. Zaterdag vlieg ik in de ochtend naar Miami, waar ik de eerste drie dagen zal verblijven. Ik land gelukkig op tijd in de middag, zodat ik als een speer op zoek kan naar een leuke locatie om de wedstrijd Nederland-Costa Rica te gaan kijken! Het zal mij benieuwen!

Tot later weer!
Kus



  • 04 Juli 2014 - 05:46

    Imke:

    Oh Fleur, wat klinkt dat allemaal heerlijk! En gezwommen in zee? Stoer hoor, misschien ga je straks nog wel snorkelen! Veel plezier in Miami!

  • 04 Juli 2014 - 07:49

    Céline:

    He Fleurtje,

    Heerlijk eiland he, zwijmelzwijmelzwijmel!! Ook werken aldaar is heerlijk he! Anders, maar niet moeilijk om aan te wennen. Ik geniet stiekem een beetje met je mee! Hoop dat je de meiden de groetjes hebt gedaan! Geniet op one happy Island & op je big trip!

    Liefs Céline

  • 04 Juli 2014 - 09:00

    Ronald:

    Heey Fleur
    Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen. Ik hoef verder niet meer gemotiveerd worden om ook op Aruba les te gaan geven. Wat geniet jij zeg.
    Weet niet of je dit ook leest voor je verder op reis gaat, maar ik wens je heul veul pleizer.

    Warme groet van Ronald.

  • 04 Juli 2014 - 09:17

    Ingeborg:

    Hey Fleurtje!! Kei leuk verslag!! Fijn dat het allemaal zo goed gaat!
    Dikke kus, Ing

  • 05 Juli 2014 - 11:23

    Arthur:

    Work en travel, waar ken ik dat ook weer van Fleurtje? Oh ja, 13 jaar geleden, Australië, je stond er altijd paraat als de bananen al geplukt waren....;-).
    Erg leuk verslag weer. Ik kan nog wel een redacteur gebruiken voor de familiekrant...
    En nu de mooie tour, heerlijk!
    Dikke kus!

  • 05 Juli 2014 - 11:29

    Imke R:

    Veel plezier op je rondtrip!

  • 05 Juli 2014 - 21:52

    Carla Seubring:

    Hoi Fleur, ik lees het al, je hebt het enorm naar je zin. Veilig aangekomen in Miami en hopelijk heb je een plekje gevonden om voetbal te kunnen kijken. Fijne vakantie!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 38803

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: