Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

18 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na drie dagen Kuala Lumpur is het wel weer tijd voor een verslagje!

Zondag had ik het vliegtuig naar Kuala Lumpur, Maleisie, genomen, mijn hoofdbestemming van deze reis. Ging allemaal voorspoedig en voor ik het wist zat ik in mijn hostel in KL. Goed geslapen en de volgende dag de buurt een beetje verkend. Ik zat midden in het centrum en heb me vermaakt met kijken, fototjes schieten, koffie drinken en wat lezen. Die avond had ik met Maarten afgesproken. Op de afgesproken plaats en tijd hebben we elkaar ontmoet. Erg raar, terwijl we twee weken geleden samen nog op het terras in Den Bosch hebben gezeten (toen hij op bezoek in Nederland was). Mijn eerste biertje gedronken, wat gegeten en naar zijn appartement gegaan.
Wow, wat een luxe! Zijn appartement ligt op de negentiende verdieping van een grote flat met uitzicht over de hele stad! Ik heb een eigen mooie slaapkamer én badkamer! Hier kan ik wel vertoeven dacht ik zo!! Haha!
De volgende dag was de eerste stop: de petronas towers, ook wel bekend als de ooit hoogste torens ter wereld. Daar zijn we in geweest, wat een uitzicht! Maar je zag de voorbode helaas ook al aankomen: regen... En niet zo'n klein beetje ook! Met bakken tegelijk kwam het naar beneden, en het hield niet op! In de middag zijn we daarom ook weer naar huis gegaan. Daar heb ik lekker gelezen en heeft Maarten een siësta gehouden, hij had nog een beetje last van zijn jetlag. 'savonds ergens een biertje gedronken en lekker thais gegeten.
Vandaag opgestaan en heerlijk aan het bijbehorende zwembad gelegen, nog niet verbrand zo waar!! 'smiddags hebben we door de stad gestruind, van little India tot Chinatown. Maarten had een verrassing gepland: naar een fish Spa!! Uhm, zoals de meesten van jullie wel weten ben ik ontzettend bang voor vissen, van grote, maar ook deze kleine. Ik móest het dan ook van mezelf gewoon doen, exposure in vivo zoals ze dat in de psychologie zo mooi kunnen zeggen!! Ik heb een half uur op het bankje gezeten met mijn voeten boven het water. Mezelf oppeppend om door te zetten. Ik heb drie keer minder dan een seconde mijn voeten in het water gehad, tot ik iets voelde, en gillend terugtrok. Iets wat natuurlijk ook een mooie attractie was voor de toeschouwers!! Ik spring van bungys, uit vliegtuigen, maar dit durfde ik echt niet! Boos en teleurgesteld in mezelf heb ik opgegeven. Ik heb het geprobeerd, maar ik kon het niet.... Wie weet een andere keer...
Daarna hebben we nog wat rondgelopen en hebben we Maleisisch gegeten, heerlijk! Combi tussen Chinees/Thais/Indonesisch, hier kan ik de komende tijd wel mee doorkomen!

Net mijn spulletjes gepakt, nog even wat lezen en naar bed. Morgen vlieg ik naar Borneo, weg uit de stad, op naar de jungle!!

Groetjes!!

  • 18 Juli 2012 - 14:29

    Manon:

    hahahaha wat ben je toch een mutske met die visjes he haha. Nouja, ieder zn fobie zullen we maar zeggen, mij krijg je tenslotte weer niet aan een touwtje van een brug!

    Maar de eerste Maleisie klinken goed meis, ben onzetten benieuwd naar je verslag over Borneo, veel plezier!!! x

  • 18 Juli 2012 - 14:31

    Mam:

    Moet toch wel een hele ervaring geweest zijn. Ik griezelde me dood van dat verhaal met die vissen! Dat fobie heb je van mij! Sorry!

    Dus nu gaat eigenlijk de echte backpackersreis beginnen. Geniet er lekker van en ik zie weer uit naar jouw volgende verslag.

    Liefs, mam

  • 18 Juli 2012 - 15:42

    Anda:

    Nou het is geloof ik tijd voor 'het echte werk'....?
    Je hoeft je niet te schamen hoor dat je die visjes niet aan je laat knabbelen, het is al heel wat dat je tegenwoordig zelf vis eet. Ik ben erg benieuwd wat je in de jungle aan enge en mooie dingen en dieren tegen gaat komen. Spannend, ik kijk weer uit naar het vervolg van deze serie! Geniet en blijf gezond. x

  • 18 Juli 2012 - 18:54

    Ellen:

    Woehahaha die visjes! Schijtluis. Zo sleur je mij mee een vliegtuig in om vervolgens met een luchtzak eruit te springen... Zo pist mevrouw in haar trekkingbroek voor inieminies! Prachtig! Kijk maar uit voor de kleine spinnen in de jungle ;)! Heeeeeel veel plezier meis! Op naar het volgende avontuur! Dikke kusss

  • 20 Juli 2012 - 00:02

    Bart:

    Leuk !

  • 22 Juli 2012 - 15:50

    Céline:

    He meis,
    Dat klinkt goed en ik moet zo lachen om jouw vissenfobie, haha! Ik zie je nog met je voetjes zitten op t strand op aruba, bang voor de zee;)!
    Hier nu ook eindelijk zon, heerlijk! Kunnen we weer ff opladen voor een werkweek, dus geniet lekker daar van het niet-werkende leven!

    Dikke knuffel van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 38840

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: