Dubai heat... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Dubai heat... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Dubai heat...

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

15 Juli 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hier ben ik dan met mijn eerste reisverslag! Be prepared, ik kan nooit zo beknopt schrijven...

Afgelopen donderdag begon dan eindelijk het avontuur! Met de trein naar Schiphol gegaan, omdat het makkelijk is en omdat ik niet zo goed ben in afscheid nemen...
De vlucht naar Dubai verliep soepel. Ik had leuke 'buren' van mijn leeftijd. Met wat kletsen, gezamenlijk spelletjes spelen op de boardcomputer, en een filmpje vloog te tijd letterlijk om.
Bij het uitstappen van het vliegtuig dacht ik dat ik bijna stikte... Wat een hitte en benauwdheid, en dat om half een 's nachts! Ongelofelijk, zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt! Snel het vliegveld in, op naar de airco. Vlotjes door de douane en bagage en met de taxi naar het hotel gegaan. Prima hotel en kamer voor de komende drie nachtjes.
De volgende dag was het 'oven-time' (thnx Ellen voor dit mooie, zeer typerende woord). Het hotel vertelde me dat de Mall of Emirates (incl de bekende indoor skibaan) 'just around the corner' lag... Oké, een kwartiertje lopen was het uiteindelijk. Niet lang natuurlijk, maar in deze hitte echt afzien! In de mall lekker ontbeten met uitzicht op de skibaan. Apart gezicht hoor! Maar voor met name de lokalen wel een aparte belevenis. Zij hebben waarschijnlijk nog nooit sneeuw gezien, laat staan aangeraakt!
De mall is enorm, met echt alle luxe design-winkels! Hier kun je je wel even vermaken! Na een uur of twee rondstruinen en kijken wilde ik naar de kust. Daar zou een walkway zijn waar je relaxt over kunt rondwandelen, bootjes kijken en een terrasje pikken (zoals de lonely planet dat omschreef). Dat wilde ik wel, dus de metro gepakt naar de Marina. Na een half uur puffen en zweten had ik maar een paar kleine bootjes gezien en een man of drie, alle terrassen waren leeg. Ik vroeg de weg aan een blanke (Schotse expat), en hij moest erg hard lachen!! Wat ik wel niet dacht om daar midden op de dag te gaan wandelen! Hij vertelde me dat het 47 graden was en een luchtvochtigheid van 85%! Dat is te vergelijken met een medium sauna, maar dan constant en met kleren aan! De walkway die ik zocht was zeker nog een kwartier lopen. Hij adviseerde me dan ook om de taxi terug naar het hotel te nemen, siësta te houden in de airco en in de avond nog wat te ondernemen. En dat advies heb ik maar ter harte genomen. Dat was maar goed ook, want ik zag in de spiegel van de taxi dat mijn hoofd al bijna paars was aangelopen!!

Die avond weer naar de mall gegaan om te eten en op tijd naar bed. De volgende dag vroeg opgestaan zodat ik op het heetst van de dag kon relaxen met een boek in de airco (temperatuur schommelt hier nou niet heel erg, maar toch). Met de metro en een bootje naar de wijk Deira gegaan. Dit is het oude Dubai. Ik had verwacht dat dit echt van die gebouwtjes zijn uit 'duizend-en-een-nacht', met stoffige steegjes. Nou dat viel mee... Beetje rondgelopen, door de Golden Souk, geen goud gekocht helaas, dat liet mijn budget niet toe...
Daarna naar de Jumeirah Moskee gegaan, die open is voor niet-islamieten. Daar aangekomen was ik net te laat, je mocht er alleen maar onder begeleiding in op bepaalde tijdstippen, hmmm, jammer. Daarna naar de volgende mall voor wat verfrissende airco... 's middags weer een siësta gehouden en 's avonds met de metro naar de Dubai Mall gegaan, de grootste mall ter wereld! Hier zijn meer dan 1200 winkels te vinden, ongelofelijk! Sowieso heeft Dubai wel een handje van de 'grootste' te willen zijn: het grootste indoor aquarium, de grootste toren ter wereld (helaas niet geschikt voor een bungy), de grootste fonteinshow (helemaal geweldig), ach ja!!

Wat ik ook nog even kwijt wil, naast alle mooie bezienswaardigheden, zijn de (lokale?) Arabieren/islamieten. De mannen lopen hier in witte (verkoelend?) gewaden met bijpassende hoofddoeken, de vrouwen in zwarte gewaden met of zonder dat het gezicht en/of de handen zijn bedekt. Ik ben er op de een of andere manier erg gefascineerd door, nieuwsgierig naar wat er onder zit? Vaak mooie vrouwen denk ik te zien aan die vaak mooi opgemaakte donkere kijkers en de soms mega hoge 'killerheals' die onder de boerka uitpiepen.
Ook hebben ze hier aparte cabines in de metro voor vrouwen en kinderen. Discriminatie? Ja, zo zou je het kunnen zien. Maar ik ben regelmatig in deze zone ingestapt en voelde me daar juist gewoon uitermate veilig!

Inmiddels heb ik de hitte van Dubai verruild voor een koelere (32 graden) bestemming: Kuala Lumpur! Vannacht in een hostel geslapen en vanavond ontmoet ik Maarten, een vriend van Remco en Inge en een neef van Anda. Hij woont hier al een aantal jaar. Bij hem blijf ik de komende drie nachtjes slapen en hij zal me stad laten zien! Ik ben benieuwd!

Groetjes!!

  • 16 Juli 2012 - 06:53

    Manon:

    He meissie, klinkt allemaal erg goed zeg!

    Met al die mall's had je misschien beter op de terug weg langs kunnen gaan hihi.

    Ben benieuwd naar je verhalen over Kuala Lumpur, veel plezier!!
    x

  • 16 Juli 2012 - 06:57

    Im:

    He Fleur!

    Wat een belevenissen al weer. Wat goed dat je een beetje geacclimatiseerd bent, lopen in een sauna (47 graden....ahhhhhhh) is echt verschrikkelijk! Wij hebben het in Vegas gehad, en toen stonden we ook nog met ons campertje op het asfalt op de 'camping'....zonder airco dus!

    Geniet ervan meis, maak maar mooie avonturen mee!

    xx

  • 16 Juli 2012 - 07:07

    Anda:

    De kop is er af! Wat een hete start... En dan zitten wij hier in Vught met een dik vest, 15 graden. Geniet van Kuala Lumpur en doe veel groeten aan Maarten.
    xxx

  • 16 Juli 2012 - 09:06

    Birgit:

    Hee fleurtje!
    Leuk om te lezen weer, ben zo jaloers! Genier ervan, hoop dat je een beetje aan die hitte went...luister maar naar de schotse expat:) Dat van die killerheels doet me aan de (superslechte) sex and the city film denken haha! xxx

  • 16 Juli 2012 - 09:57

    Papa:

    Leuk je net gesproken te hebben via skype en zo het rode hoofd te kunnen aanschouwen.

  • 16 Juli 2012 - 17:57

    Ellen:

    Goed te horen dat je nog kunt lachen na die hitte! Heel veel plezier in KL. Damn wat een avontuur weer! Heerlik! Geniet ervan. Dikke x

  • 17 Juli 2012 - 20:24

    Charlotte:

    Leuk zo je reis bij te kunnen houden! Veel meegemaakt al in die paar dagen. Leuk geschreven en idd niet heel beknopt, haha! Dat zal wel een familiekwaaltje zijn want daar ben ik ook niet heel goed in. Geniet van je reis! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 38841

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: