De laatste dagen... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu De laatste dagen... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

De laatste dagen...

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is dan alweer zover, mijn laatste reisverslag, dat ik tik op het vliegveld van Kuala Lumpur...

Ik heb drie heerlijke dagen gehad op Perhentian Kecil. Wat ik verkondigde in mijn vorige mail heb ik ook waargemaakt! Ik heb helemaal niks gedaan! Behalve elk half uur 10 meter naar en van de zee naar mijn handdoek gelopen... Me regelmatig omgedraaid op mijn handdoek... Regelmatig mezelf moeten insmeren, er op lettend dat ik geen wit vel ergens oversloeg, dat kost concentratie hoor... Soms 20 meter naar het drankstandje gelopen voor een water of een vers fruitsapje... Mijn IPad omhoog moeten houden voor de vier boeken die ik in drie dagen heb gelezen... Al met al héél vermoeiend... ik heb genoten en heerlijk gerelaxt!

Maar eerlijk is eerlijk, na drie dagen had ik het wel een beetje gehad op het eiland. Als je van duiken of snorkelen houd dan kun je je hart ophalen, maar aangezien ik dat niet doe ivm mijn visfobie, dan is er eigenlijk niet meer te doen dan ik al gedaan had... Ja, enorm zuipen tot vier uur in de ochtend met jonge Nederlanders of Fransozen, maar daar had ik gewoon niet zo'n zin in, dat doe ik thuis wel! ;-)

Afgelopen dinsdag ben ik daarom vertrokken naar Kota Bharu. Hier zou ik twee dagen blijven tot ik de donderdagmiddag weer terug naar Kuala Lumpur zou vliegen. Hier zou vast wel wat te doen zijn, dácht ik... Wat ik me niet goed realiseerde was dat dit stadje voor 95% islamitisch is, én dat het ramadan was! Wat betekent dat er niets, maar dan ook niets open is! Ik heb in de middag van mijn aankomst zelfs 'moeten' lunchen bij de McDonalds! Kijk, dat overleef ik ook wel, zo'n BigMc met friet, maar dat lag buiten mijn verwachtingen...
Gelukkig had de manager (Pawi) van het hostel een trip naar een aantal tempels gepland voor de volgende dag. En daar heb ik me gelijk voor ingeschreven...
Die eerste avond werd eigenlijk nog leuk! Ik heb met een Nederlands meisje, een Duits stel en Pawi live naar de 'gouden Epke' gekeken, fantastisch!

De volgende dag ben ik op tour gegaan. Vier boeddhistische tempels bezocht, een staande, een liggende en een zittende Boeddha... En nog een drakentempel. Ik heb alhoewel veel tempels gezien in mijn leven, maar ik raak er gelukkig nog niet op uitgekeken, haha!
Op de terugweg nog een foto gemaakt van de Thaise grens, want daar zit ik vlak bij! Nadat we het stel dat samen met mij mee was hadden afgezet, vroeg Pawi of ik wat voor hem wilde doen. Nou, dat ligt er aan natuurlijk! Hij vroeg of ik voor hem rode wijn kon halen (van zijn geld), Maleisiërs mogen geen drank kopen in Kota Bharu! Het is trouwens zo streng, dat als de 'islam-politie' een moslim in het openbaar ziet eten tijdens de ramadan, dat hij dan een boete uitschrijft! Bizar... Maar Pawi was maar een 'halve' moslim zoals hij zei, hij nam ook graag een koekje aan tijdens de tour, dus ik heb een aantal flessen wijn voor hem gehaald!
Donderdag heb ik uitgeslapen, geluncht met een Indische Engelsman of Engelse Indiër, ik weet het niet meer, anyways, dat was een gezellige middag. En later ben ik vertrokken naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Kuala Lumpur.

Maarten kwam me weer ophalen, super relaxt! Ook dat ik nog een avondje bij hem kon blijven slapen. Mijn 'eigen' kamer met airco, heerlijk!
Vandaag zijn we naar Melaka gegaan, een plaatsje op twee uur rijden van KL. Het staat, zoals Georgetown in Penang, ook bekend om zijn historie. Ook een Nederlands verleden tijdens de VoC-jaren, het stadhuis staat er nog, er is een 'Jonker-street'. Een heel erg leuk, klein, lief plaatsje. Perfect om mijn reis in Maleisië mee af te sluiten!
Maarten heeft me net bij het treinstation afgezet en ik zit nu op het vliegveld mijn verslag te typen. Ik dacht nog even mijn laatste ringits uit te geven, maar alle shops zijn al dicht! Grrrr... Ik vlieg om 02:00u naar Dubai, heb daar een stopover, en dan vlieg ik vanaf Dubai naar Amsterdam. En wel met het grootste vliegtuig ter wereld, die dubbeldekker! Waarschijnlijk zal ik er in mijn economy-stoel weinig van merken, maar toch hè! Haha!

De vier weken zijn omgevlogen. Ik heb ontzettend veel gezien, leuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten, echt genoten. Maar nu is het ook goed om weer naar huis te gaan, naar mijn katjes, slapen in mijn eigen bedje, dromen over afgelopen maand en over toekomstige reizen, en maandag vol nieuwe energie weer aan de slag!

  • 11 Augustus 2012 - 08:30

    Anda:

    Tot straks......

  • 11 Augustus 2012 - 14:39

    Birgit:

    Hee fleurtje,
    welkom terug! Gelukkig ook een beetje zomerse temperaturen hier, maakt het wat makkelijker acclimatiseren he? Ben benieuwd hoe het in die dubbeldekker was.
    Geniet maar goed na van al je indrukken en avontuur!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 38843

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: