Tokyo!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Tokyo!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Tokyo!!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

11 Juli 2015 | Japan, Tokio

Hier issie dan, mijn eerste reisverslag vanuit Japan!
Afgelopen woensdag met mixed feelings het vliegtuig ingestapt. Zat door omstandigheden niet heel lekker in m'n vel en dacht "mijn god, wat ga ik nu toch weer allemaal doen in m'n eentje!?", en vol met praktische vragen als "wat moet ik verwachten, hoe ga ik me redden als mensen geen Engels praten, geen idee!!!", "hoe kom ik bij m'n hostel zonder Engels?". 'Gek kind ben je toch ook' zou mama zeggen!

Anyways, de vlucht ging heel soepel via Frankfurt naar Tokyo. Eenmaal op t vliegveld m'n eerste bezoek gebracht aan een Japanse wc, een belevenis op zich!! Geluid gaat aan van stromend water, als in een kabbelend beekje, maar het 'moeten plassen' motiveert. Vervolgens na het plassen kun je op diverse knopjes drukken zodat je onder- óf achterkant wordt schoongespoeld, en weer een knopje om alles droog te blazen! Whhhahahaha!!
Na t ophalen van m'n koffer kwam ik er achter dat er een directe trein ging naar m'n hostel, top!! En zo was ik ineens in m'n hostel, dat ging gelukkig makkelijk! Even een powernap gedaan en daarna met een aantal backpackers 'ramen' gaan eten en naar een hele grote tempel geweest, prima eerste avond!
Gisteren voor het eerst Tokyo 'by day' ontdekt; wat een bizarre wereld!! Heel erg lastig om dat op papier te beschrijven... Ben met een Franse jongen gestart bij het bekende oversteekpunt met de zes zebrapaden, overdag megadruk, en rond het einde van de middag niet normaal meer!! Zo veel mensen!! Dit was t beeld dat ik voor ogen had als ik aan Tokyo dacht! Verder veel gelopen en m'n ogen uitgekeken. Ik dacht dat Japanners heel erg op elkaar zouden lijken, maar ze zijn zo verschillend van elkaar, klein, groot, wit, minder wit, zwart haar, geverfd haar!
Veel neon, lichten en muziek in de straten. Zijn ook in zo'n gamehall geweest waar die gekke Japanners zich uitleven in de gekste spellen. Wij hebben zelf nog even in een 'echte' mariokart gezeten en geraced tegen elkaar, echt leuk!
Savonds in een klein straatje met allerlei terrasjes gegeten en wat gedronken. En daarna in t hostel nog wat gekletst met anderen en natuurlijk even geinternet.

Nog wat grappige dingen;
"Hai/Hi" betekent hier "ja", géén "hallo"! Iets waar ik me nog constant in vergis! Ik kom dus overal binnen met "Já"!
Roken mag op straat, zolang je maar níet loopt, of anders binnen in alle restaurants!
Het is super schoon op straat, maar geen prullenbak te vinden! Huh!?

Vandaag wilde ik weer een andere wijk gaan ontdekken, maar er gingen een aantal naar een baseballgame. Een erg populaire sport hier. Dat leek me ook leuk, dus ik ga ook mee naar de Tokyo Giants tegen de Osaka Tigers! Blijf nog een aantal dagen in Tokyo, dus tijd genoeg!
Tot de volgende keer!

  • 11 Juli 2015 - 06:07

    Anda:

    Heb uitgekeken naar het eerste reisverslag en het is als altijd: alsof ik náást je loop! XX Anda

  • 11 Juli 2015 - 09:08

    Astrid Jacobs :

    Klinkt goed joh! En heel herkenbaar die twijfels aan t begin van je reis hoor! Geniet ervan, veel plezier nog!

  • 11 Juli 2015 - 09:25

    Imke:

    Fleurtje, wat fijn dat je goed bent aangekomen en zonder moeite je hostel hebt weten te vinden! En meteen alweer mensen ontmoet...goed begin van je reis!

    Inderdaad bizar van die prullenbakken, nemen ze al het afval mee in hun tas ofzo? Klein sociaal onderzoekje maar aan wagen!

    Veel plezier!


  • 11 Juli 2015 - 11:44

    Céline:

    Super Fleurtje!
    Enjoy en zo reis ik een beetje met je mee!

  • 11 Juli 2015 - 12:16

    Hanneke:

    Ja, het leest weer als een avonturenroman!!! Liefs, mam

  • 12 Juli 2015 - 21:01

    Ron En Jenny:

    Hai Fleur ha ha
    Top dat je de hostel kon vinden. We gaan je blijven volgen hoor. Xx

  • 13 Juli 2015 - 09:53

    Bart:

    Fijn dat de reis zo goed is gegaan! Een heel andere wereld waar je in terecht bent gekomen. Ik lees al dat je genoeg gezelschap om je heen hebt. Had niet anders verwacht! Veel plezier!

  • 15 Juli 2015 - 22:43

    Ingeborg:

    Leuk Fleur! En grappig! Geniet van alles wat nog komen gaat! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 38847

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: