Penang, Cameron Higlands en Perhentian Kecil - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Penang, Cameron Higlands en Perhentian Kecil - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Penang, Cameron Higlands en Perhentian Kecil

Blijf op de hoogte en volg Fleur

05 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Besut

Op een tropisch eiland schrijf ik dit volgende reisverslag, helemaal niet verkeerd toch!?

Vorige week zondag vloog ik vanuit Kuching, Borneo, naar het eiland Penang, aan de westkust van Maleisië. Maar niet voordat ik afscheid had genomen van Camilla en Anneke, de meiden waar ik de Kuching dagen mee heb opgetrokken. Altijd weer wonderbaarlijk hoe snel je gaat 'hechten' aan mensen. We hebben zelfs getwijfeld of we niet met z'n drieën verder moesten! Maar ach, afscheid nemen hoort er bij, en ik heb weer wat adresjes om op bezoek te gaan!

In penang zat ik gelukkig weer in een gaaf hostel! Relaxte dorm en weer een bar. Ik had net ingecheckt en geluncht, en toen ik wilde afrekenen zaten daar drie Australische kerels die daar gestationeerd waren met het leger. Het was happy hour (van 12:00 tot 18:00, dus iéts langer dan een uur...), en ze hadden een biertje over (2 for 1), of ik die wilde. Welja, doe dan ook maar! Tot laat in de avond met die gasten opgetrokken, wat een welkom! Aangezien ik ook wat rondjes terug gaf was ik de 'coolest chick ever', dat hadden ze namelijk nog nooit meegemaakt, een meisje die drankjes teruggeeft! Haha!

De volgende dag heb ik Georgetown verkend. Een heel mooie stad met heel veel historie, wat je ook in de gebouwen terug kon zien. Ook wel een keer leuk, want de steden die ik tot nu toe had gezien waren niet echt bijzonder, eerder modern. Er was een little India, een chinatown, moskeeën, kerken, tempels, etc. Echt een samenkomen van verschillende religiën, wat op het eerste gezicht behoorlijk goed langs- en met elkaar samenleeft. Misschien kunnen wij daar nog wat van leren?
Ook staat het stadje bekend om zijn lekkere eten. En dat heb ik ook geproefd, wel redelijk veilig, dus niet te spicy, je weet wel, vanwege de eventuele gevolgen... Lekker tussen de lokalen op straat je hapje eten, super!
De volgende dag wilde ik op tour, het eiland verkennen. Dit was niet zo gemakkelijk als ik dacht. Ze doen namelijk geen tours als je alleen bent... En aangezien ik bij niemand kon aansluiten viel dat een beetje in het water. Maar een van de lokalen van het hostel had dit aangehoord en besloten mij die middag mee te nemen. Echt een grappige vent, hij noemt zichzelf 'Charly Chaplin', is een jaar of zestig, altijd lachen en dansen, heeft twee voortanden en is amper te verstaan, maar goed, veilig genoeg om mee op sjouw te gaan! We zijn met de bus naar een van de grootste tempelcomplexen van zuid-oost Azië gegaan. Dit lag tegen een berg aan, zodat je ook een mooi uitzicht had over de stad. Echt gaaf, ook omdat Charly veel te vertellen had (ook al begreep ik het niet altijd...).

Afgelopen woensdag ben ik met de bus naar de volgende bestemming gegaan, Tanah Rata in de Cameron Highlands. Dit is een plaatsje in bergen, eindelijk wat koelte! Ik heb zelfs in de avond mijn sokken aangehad! Het gebied staat vooral bekend om zijn theeplantages. De volgende dag ben ik op tour gegaan, samen met een leuk groepje, twee Fransen, twee nederlanders en een Amerikaan. Eerst zijn we naar een viewpoint gegaan voor een mooi uitzicht over de bergen. Ook hebben we gewandeld door het 'Mossy Forrest', de naam zegt het al, een bos bedekt met mos. En de gids legde van alles uit over de planten en hun medicinale werkingen. Daarna stond een bezoek aan een theeplantage op de planning, leuk om te zien, en lekkere thee op met scones! In de middag hebben we onder andere nog een vlindertuin, een aardbeienkwekerij, een markt en een museum bezocht. Niet echt de moeite waard, maar ach, je dag is weer gevuld!
's avonds met het cluppie nog gezellig gegeten.

Vrijdag ben ik weer vertrokken, op naar zon, zee en strand! Ongeveer de hele dag er over gedaan, inclusief bus en boot, maar aan het eind van de middag was ik dan eindelijk op het eiland Perhentian Kecil. Prachtig azuurblauw water, palmbomen, wat tentjes om te eten, barretjes en wat hostels/guesthouses. Ik heb voor deze paar dagen gekozen voor een eigen hutje met badkamer, heerlijk! En met een mooi uitzicht over de baai. Hier doe ik niks meer dan lezen, op het strand bakken, zwemmen (alleen in het ondiepe natuurlijk ivm de visjes...), relaxen en aan mijn kleurtje werken (en dat gaat goed al moet ik het zelf zeggen!).

Nog een paar nachtjes en dan zit deze reis er weer op! Maar tegen die tijd zal ik vast nog wel een verslagje schrijven!

Liefs

  • 05 Augustus 2012 - 13:55

    Anda:

    Ha die Flora, lang gewacht op je reisverslag! Maar je hebt gelijk hoor, geen haast maken. Ik begrijp dat je het weer heel verschrikkelijk fijn hebt, leuke mensen, mooie plekken, je natje(s) en droogje. Heerlijk voor je. En ja, de tijd vliegt natuurlijk weer... Maak er nog een prachtige laatste week van. XX

  • 05 Augustus 2012 - 17:45

    Papa:

    Hallo verwend jong, jij gaat hier nooit meer wennen!! Maar vooruit dan maar veel plezier en geniet van de "laatste dagen". kus papa

  • 06 Augustus 2012 - 08:49

    Manon:

    Klinkt allemaal weer erg leuk meis, ben toch wel een beetje jaloers moet ik zeggen. Geniet nog even van je laatste dagen, doe nog wat mooi avonturen op en ik wil alles live van je horen als je weer terug bent natuurlijk x

  • 06 Augustus 2012 - 19:26

    Ellen:

    Lekker meis! Klinkt helemaal chill en top! Dikke kussssss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 38826

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: