Cool Kuching... - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Cool Kuching... - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Cool Kuching...

Blijf op de hoogte en volg Fleur

28 Juli 2012 | Maleisië, Kuching

Het is weer tijd voor een update dacht ik zo! Waar was ik ook alweer gebleven...

De laatste keer was ik in Kota Kinabalu. Ik ben daar op de tweede dag wezen raften. Helaas was dat hier een groot woord... Het was meer een rivier afdobberen, met hier en daar een stroomversnelling met wat golfjes... Ik was de enige westerse, ik zat samen met een gezin uit Hong Kong en twee kerels uit Singapore, die allen gelukkig goed Engels spraken.
Ik was door de guides en kok alleen opgehaald en werd ook weer netjes afgezet bij het hostel. Ontzettend gelachen met de locals en ze hebben me snel nog wat sights laten zien, ze hadden toch niets te doen omdat ze moesten wachten tot ze mochten eten; er zijn hier veel moslims die aan ramadan doen!
In de avond heb ik nog een biertje gedronken met mijn kamergenootje en redelijk op tijd naar bed.
De volgende dag vloog ik door naar Kuching, in het zuiden van Borneo. Maar niet voordat ik een panisch momentje beleefde. Ik was namelijk mijn telefoon kwijt... Ik had die ochtend op het balkon zitten internetten en blijkbaar daar mijn foon kwijtgeraakt... Maar middels goede hulp van het hostel kwamen ze net op tijd voor mijn vlucht met mijn telefoon aanzetten; hij was tussen de kussens en de bank terecht gekomen, handig!
In Kuching zit ik in een super gaaf hostel. Heel schoon, ruim opgezet, aparte douches en wc's (de meeste douches hangen namelijk naast de wc), en niet geheel onbelangrijk: een heel gave rooftopbar. Daar ben ik na mijn vlucht ook gelijk heen gegaan om een biertje in het happy hour te drinken. Snel aan de praat geraakt met mijn 'bunkbuddy' (meisje dat boven mij slaapt in het stapelbed), Camilla uit Denemarken. En een engelse meid, Annika uit Engeland. Zij reizen ook alleen (er zijn hier namelijk ontzettend veel koppels én (Nederlandse) gezinnen!), en waren net aangekomen. Samen hebben we een super avond gehad in de bar. Ook zijn we naar een andere tent geweest waar het 'ladies night' was; je betaalt één drankje en daarna is de rest van de avond gratis... Nou dan weet je hoe dat gaat... Dus de volgende dag waren we ontzettend brak. Annika ging op tour en ik heb met Camilla een relaxte dag gehad. Beetje rondgewandeld in het stadje, gelezen en 's avonds zijn we naar de film 'Batman' geweest! En gelukkig hadden we een advies opgevolgd door voldoende warme kleding mee te nemen, de airco stond echt achterlijk hoog! Dus met dikke sokken en een sweater aan de film gezien.

Gister zijn we naar Bako NP gegaan. Met de bus en een bootje naar het park. Hier hebben we een pittige trekking gedaan door de jungle, klimmen en best steil afdalen! Maar onze inspanning werd beloond door de zee en het strandje waar we een paar uur gelegen hebben, heerlijk! En zoals dat eigenlijk altijd gaat (ik doe nog zo voorzichtig), ben ik natuurlijk giga verbrand! Eigen schuld, dikke 'blaar'...
In de avond kwam Annika weer terug en hebben we samen gegeten en gedronken. En vandaag zijn we heel decadent aan het doen: we liggen met z'n drieën namelijk aan het zwembad van het Hilton hotel! Te erg, maar zo chill! Mag ook wel een keer, ik heb toch ook gewoon vakantie!
Vanavond nemen we allemaal afscheid, ieder gaat zijn eigen weegs... Ook ik, ik vlieg morgen naar Penang, aan de westkust van Maleisië!
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 38825

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: