Lesotho - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Lesotho - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Lesotho

Blijf op de hoogte en volg Fleur

20 December 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Daar ben ik weer!! Dit keer vanuit Durban.
Afgelopen woensdag werd ik bij mijn hostel in J'Burg opgehaald met de Baz Bus; op weg naar Northern Drakensberg. Voordat we de snelweg eindelijk opreden waren we ook al bijna twee uur verder, want het duurt wel even voordat je iedereen bij zijn of haar hostel hebt opgehaald!
Maar goed; eindelijk op weg! Het zonnetje scheen gelukkig, dat maakt het reizen altijd comfortabeler. Want waar ik dus géén rekening mee heb gehouden is dat het hier dus régenseizoen is! Ik dacht heerlijk naar de zomer te gaan, de zon en de warmte, maar dat is pas in de richting van Kaapstad! Het eerste gedeelte van mijn route kan dus best nat worden wat ik al heb ervaren!! Want wat kan die lucht zwart worden en wat kan het plenzen! Maar goed, ook dat hoort er bij!
Rond een uurtje of twee waren we op de plek van bestemming; amphitheater backpackers. Wat een ongelofelijk mooi hostel op een prachtige plek! Het geheel is heel ruim opgezet met dorms maar ook meerdere losse kamers en tentjes over het terrein verspreid. In het hoofdgebouw is elk detail met zorg aangebracht, er is een mooie bar, een relax-vide met tv en zitzakken, een jacuzzi, een zwembad en zelfs een mini indoorklimwand (tja, hoe kom je er op). Het hostel ligt aan het begin van het gebied de Drakensberg. Volgens een boekje zou er vanuit het zwembad een 'panoramic view' zijn van de bergen. Helaas konden we die op de eerste dag niet zien door de wolken en de mist!
Na een heerlijk nachtje slapen moesten we wéér vroeg op (damn, soms denk ik echt; 'ik heb vakantie!! Ik wil uitslapen!'), maar goed je bent hier ook om wat te zien! We gingen namelijk naar Lesotho, dat nog op een uur of twee rijden lag. Met dikke wolken en mist gingen we op weg. Omdat Lesotho een onafhankelijk land is moesten we nog even langs de paspoortcontrole. Over onverharde wegen met 'potholes' (Afrikaans is zo grappig soms! Ze noemen het hier ook wel 'baby Dutch'!) kwamen we aan bij een schooltje. Het is vakantie, maar hier kregen we wat uitleg over het land en de bevolking. De omgeving vond ik meer interessant; ruige bergen, groene weilanden, wijdse uitzichten, fantastisch! En terwijl we daar stonden te luisteren brak de zon door! Yes!! Eindelijk!!
Daarna hebben we een hike gedaan naar een grot met muurschilderingen, hebben we een 'healer' bezocht (altijd mixed feelings bij zoiets, want kleedt zo'n man zich in al die franjes en belletjes voor ons of loopt ie er altijd zo bij?), en in de regen (ja, helaas kwam dat ook nog even voorbij) lokaal eten geproefd. Na een vermoeiende dag kwamen we weer bij het hostel aan waar we eindelijk van de vergezichten konden genieten. Met de meisjes (Karin, Amanda en Nenna van de Krugergroep) in de jacuzzi gezeten met een lekker lokaal biertje en gezwommen.
Vanochtend in het hostel gerelaxt en met twee uur vertraging kwam de bus ons ophalen om ons in Durban weer af te zetten. Met de taxi hebben we boodschappen gedaan, want ook hier raden ze het niet aan om savonds de straat op te gaan... Daarom ga ik hier morgen ook snel weer weg, samen met Nenna en Amanda!
De komende dagen hoop ik van het mooie weer aan de kust te kunnen genieten bij Coffee Bay!!
Tot de volgende keer weer! Xx

  • 20 December 2013 - 21:33

    Kat:

    whoaaaa wát een ongelooflijk kleine letters. You obviously DO not cater for 'old-timers'..
    SO glad you´re enjoying!! Keep it up hunny!! xoxo k

  • 22 December 2013 - 21:24

    Céline:

    He lieve Fleur,

    Wat heerlijk om jouw verhalen te lezen, ik leef helemaal met je mee! En wat geweldig om vandaag een sms te ontvangen vanuit Zuid-Afrika!! Heel lief en leuk!! Thanx! Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Zuid-Afrika

Volg mijn reis door Zuid-Afrika hier!

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Stellenbosch en Kaapstad

30 December 2013

Struisvogels

26 December 2013

5, 4, 3, 2, 1 Bungy!!

24 December 2013

It's not about coffee at Coffee Bay

20 December 2013

Lesotho
Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 38810

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: