Kyoto Part I - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Kyoto Part I - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Kyoto Part I

Blijf op de hoogte en volg Fleur

20 Juli 2015 | Japan, Kyoto

Hoi allemaal!
Vanuit Kyoto schrijf ik mijn volgende verslag. Vorige keer was ik na mijn eerste officiële treinreis aangekomen in Takayama. Is allemaal goed gegaan. Zoals ik al wist gaan alle treinen super op tijd. Heel veel beenruimte en de snelheid van de bullettrain is heerlijk!! Ondanks dat kun je gelukkig wel goed naar buiten kijken naar een prachtig groen berglandschap. Takayama is een klein en rustig dorpje, heerlijk na al die drukke dagen in Tokyo! Ik bleef maar één nachtje, Savonds gegeten met mijn kamergenootje, en verder de volgende dag heerlijk rondgeslenterd door de oude straatjes. De volgende dag ging ik in de middag weer verder, naar Kyoto! Ik kwam in het hostel aan en ontmoette mijn drie kamergenoten: drie grote Finse jongens. Ze waarschuwden me gelijk al; eentje zou enorm snurken! Hmmm, fijn!! De rest van de avond met hen opgetrokken, biertjes gedronken en nog naar een bar geweest. Super gezellig! Iets te veel bier op, maar zodoende had ik geen last van het gesnurk!
De volgende ochtend vroeg opgestaan en zijn we naar de parade gegaan van een of ander festival. Het was mega druk en het regende, dus overal paraplu's die het zicht ook belemmerden. Dus na twee wagens (wel wat anders dan de oeteldonks carnavalswagens) te hebben gezien besloten we ergens koffie te gaan drinken en daarna zijn we weer naar het hostel gegaan. Dat bleek een goed plan, want de hele dag heeft het gigantisch geregend. Het waren de naweeën van een typhoon die aan land was gekomen. Die avond met de Finnen vlakbij het hostel gaan eten; kleine lapjes vlees op je eigen soort van bakplaat. Het is waarschijnlijk het meest malse, verste en lekkerste vlees dat ik ooit heb gegeten, super!!!
De volgende dag heb ik een aantal tempels bezocht en de oude geishawijk, zonder helaas een echte geisha gezien te hebben. Kyoto is heel anders dan Tokyo, vól met tempels! Mooi!

Die avond wilde ik mijn volgende hostels voor de rest van mijn reis gaan boeken, echter probleempje: alles was ongeveer volgeboekt!! Oeps!! Maar gelukkig heeft mijn hostel me geholpen met het bellen van een aantal accomodaties. En zo ga ik niet meer in Osaka overnachten (wat eerst dus het plan was), maar blijf ik langer in Kyoto en plan ik wat meer dagtripjes. Geen straf om hier te blijven overigens, het hostel is echt super fijn en ruim opgezet, en makkelijk om mensen te ontmoeten. En ook de rest van m'n trip ligt nu vast. Zo kan ik niet meer zo flexibel zijn, maar een bed en een dak boven m'n hoofd in de nacht vond ik belangrijker, Haha!

Gisteren heb ik een dagtrip gemaakt naar Osaka. Ik ben naar een heel mooi en groot kasteel geweest, heb me door de menigte geworsteld in een hele grote en drukke winkelstraat (niet normaal meer zooooo druk!!), heb ik sushi gegeten en heb ik een modern gebouw bezocht. Heel leuk allemaal, veel kilometers gelopen, maar dit resulteerde in vier nieuwe (!) blaren op mijn rechtervoet (ik had er al twee links). En die op mijn kleine teen was zelfs bijna groter dan mijn teentje zelf! Auuuu!!! Ik maak behoorlijk wat kilometers per dag, dat zijn mijn voetjes blijkbaar duidelijk niet gewend!

Gisteren weer twee mensen ontmoet die ik ook al in Tokyo had gezien en waar ik mee gegeten had. Sara en haar zoon James, super leuke mensen uit Engeland. Met hen ben ik vandaag op pad geweest. Naar de bekende 'Golden Tempel', wat een plaatje!!! Naar de markt (super mooi, schoon en gestructureerd) en gelunched. Het was super heet vandaag, dus in de middag ben ik terug gegaan naar het hostel om in de airco te zitten en toch maar blaar te gaan behandelen. Doet nog best pijn, maar de druk is er in ieder geval vanaf! Haha! En zo meteen ga ik weer dat heerlijke vlees eten met Sara en James.
Tot zover weer, tot de volgende keer!
Liefs Fleur

  • 21 Juli 2015 - 15:36

    Céline:

    He Fleurtje,

    Ik krijg zin in eten als ik jouw blog lees! En nu is het net alsof je gewoon je eigen Nijmeegse Vierdaagse aan het lopen ben ;). Geniet!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 38796

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: