Struisvogels - Reisverslag uit Linkside, Zuid-Afrika van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Struisvogels - Reisverslag uit Linkside, Zuid-Afrika van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Struisvogels

Blijf op de hoogte en volg Fleur

30 December 2013 | Zuid-Afrika, Linkside

Hier weer een verslagje, dit keer vanuit het oh zo zonnige Mosselbay!

Afgelopen vrijdag ben ik afgereisd naar Oudtshoorn. In de bus kwam ik alweer wat 'oude bekenden' tegen van andere busreizen. En met z'n zevenen werden we in George afgezet waar de shuttle ons kwam halen om ons naar Oudtshoorn te brengen. De rit er heen was prachtig, door het gebied de kleine karoo. Het hostel was weer helemaal top! Ze organiseerden die avond een braai met struisvogelvlees; ja, dat wilde ik natuurlijk ook wel eens proeven! Wow, wat was dat lekker! Echt nergens mee te vergelijken, maar echt wel een aanrader! Want struisvogels is waar het ongeveer om draait in Oudtshoorn! De volgende dag zijn we dan ook naar een struisvogelboerderij gegaan. Echt mega toeristisch, maar goed hoort er bij... Heb een struisvogel gevoerd en op eieren gestaan. Je kon er ook op rijden, maar dat heb ik maar aan me voorbij laten gaan. Dat was echt cruel, ze pakken zo'n beest met een haak om de nek, zak over zijn kop. Dan kon je er op klimmen, zak werd verwijderd en dan ging dat beest rennen! Mij niet gezien! Haha!!

Aan het eind van de middag ben ik gaan paardrijden. Eindelijk, na drie jaar niet gereden te hebben! Het was heerlijk! Ondanks dat ik maar een paar stukjes heb gedraafd was het super! Voelde het de volgende dag wel aan mijn kont! Haha! In Nederland maar eens kijken of ik het ergens weer kan oppakken!

De volgende dag in de ochtend ben ik nog met een Chileens meisje naar de cango grotten gegaan. Ze worden beschreven als een van de mooiste grotten ter wereld, dus ja dan ga je! Maar ook hier; mega toeristisch! Wat een drukte!! De gids had ook duidelijk van die standaard grapjes die ze elke ronde maakte. Wat javiera en mij ontzettend deed lachen, en als ontzettend melige schapen liepen we achter de rest aan. Maar het was wel echt de moeite waard! Ik wist niet dat grotten zo groot en mooi konden zijn, heb er in de loop der jaren best wat gezien. Dus al met al liepen we lachend maar wel tevreden weer naar buiten!

In de middag ben ik vanuit Oudtshoorn weer in George afgezet. Wat grappig is, is dat mama en Arthur daar op dat moment ook zaten! Zij zijn kerstavond naar Kaapstad gevlogen voor hun vakantie. En na de kerst zijn zij voor een paar dagen naar George afgereisd. Maar ik zal ze morgen pas echt ontmoeten. Vanuit George ben ik naar Mosselbay gegaan. Relaxt avondje gehad met wat biertjes met wat blanke zuid-Afrikaanse gasten. Gezellig!!
Vandaag ben ik naar het strand gegaan om aan mijn teint te werken. Maar moet echt oppassen; het is echt warm en hier is ook een gat in de ozonlaag. Dus je voelt de zon letterlijk branden! Nu zit ik op het balkon van het hostel dit verslagje te schrijven en met een schuin oog kijk ik ondertussen 'all you need is love kerstspecial' op mijn iPad! Haha!!

Morgen halen mama en Arthur me op. Dan gaan we naar Stellenbosch waar vrienden van hun een fantastisch guesthouse hebben. Heerlijk om een paar dagen in een gewoon bed te slapen en wat meer luxe te ervaren!!

Ik wens jullie alvast een mooi uiteinde en alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar!!

  • 31 December 2013 - 13:18

    Ellen:

    With love geschreven! With love gelezen! Heel veel plezier met je mam, Arthur en de rest!!! Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Linkside

Zuid-Afrika

Volg mijn reis door Zuid-Afrika hier!

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Stellenbosch en Kaapstad

30 December 2013

Struisvogels

26 December 2013

5, 4, 3, 2, 1 Bungy!!

24 December 2013

It's not about coffee at Coffee Bay

20 December 2013

Lesotho
Fleur

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 38775

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 23 September 2018

Transmongolie Express

01 Maart 2017 - 01 April 2017

Cuba

08 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

Japan

09 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Aruba en Midden-Amerika

12 December 2013 - 08 Januari 2014

Zuid-Afrika

12 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Dubai en Maleisie 2012

07 Juli 2010 - 05 Augustus 2010

Laos en Cambodja 2010

Landen bezocht: