Vertrek naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Fleur Blom - WaarBenJij.nu Vertrek naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Fleur Blom - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 December 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na anderhalf jaar is het eindelijk weer zo ver! Ik ga weer een maand op reis! Ik bedenk me nu pas in het vliegtuig dat het wel leuk is om weer eens wat verslagjes te schrijven; en dat lukt nu ook prima offline op mijn IPhone, deze laat ik in Dubai wel up via WiFi!

Na een aantal landen in Azië te hebben bezocht de afgelopen jaren, wilde ik toch weer eens naar het Afrikaanse continent. Ik wilde eerst naar Namibië, maar dit was niet echt praktisch zonder auto en alleenreizend. Mama en Arthur hadden al een ticket geboekt naar Kaapstad voor kerst en oud&nieuw. En toen was de keus eigenlijk snel gemaakt. Het werd dit keer ook Zuid-Afrika!

Een aantal jaar geleden ben ik al eens met mama naar Kaapstad geweest! maar echt veel heb ik toen niet van de rest van het land gezien. Ik moet nu terugdenken aan de 'safari' die we hebben gemaakt; het was een soort van Beekse Bergen maar dan in het groot. "Kijk daar!! Een neushoorn!!" Zei de 'ranger' destijds. Duh ja, die staat daar dus elke dag! En oh ja, heel toevallig was er nóg een neushoorn! Want, tja, van elk beest waren er wel twee te vinden! Wat voelden we ons toen genept! Ik hoop dit jaar een andere ervaring op te doen na een bezoek aan onder andere het Krugerpark, op zoek naar de real Big 5!

In Nederland heb ik vandaag (gister inmiddels) de laatste spulletjes gepakt, katje naar het pension gebracht, en afscheid genomen van mijn lief en familie.
Zonder winterjas, met alleen een sjaal en dun vestje stond ik te bibberen op het station van Den Bosch; te wachten op de trein naar Schiphol. Wel zo prettig, want ik ben niet zo goed in afscheidsrituelen als bij 'hello goodbye'. Ik was zoals gewoonlijk ruim op tijd bij de bagage-dropoff. Hun, anderhalf uur van te voren al boarden!? OW ja, ik vlieg weer met het grootste passagiersvliegtuig ter wereld; de Airbus A380 van Emirates. Het kost dus wel even wat tijd om alle 644 passagiers op tijd op hun stoel te krijgen (dit heb ik net even opgezocht op het scherm in de stoel voor me). Ik had er de vorige keer ook al mee gevlogen, maar het blijft toch een indrukwekkend apparaat!
Ik zit nu in Dubai te wachten op mijn aansluiting naar Johannesburg. Ik vrees dat ik na de heenreis behoorlijk gebroken ben, maar dat mag de pret niet drukken! En zaterdag vertrek ik gelijk naar Kruger! Een mooier begin van mijn reis kan ik me bijna niet voorstellen!

Liefs Fleurtje

• 13 December 2013 - 07:14

Ellen:

Ha Floortje! uh... Fleur!
    Heerlijk dat je verslagen post meis! Zoals iedere keer hoor ik je gewoon vertellen op het moment dat ik je lees! Lekker puur en vol positieve energie! Ik zou zeggen Geniet met een Big G!
    Dikste kussss, L.

• 13 December 2013 - 08:00

Judith:

Leuk fleur!!!
    Maak er een mooie reis van.

• 13 December 2013 - 09:04

Manon:

Leuk om weer alles te kunnen volgen, heel veel plezier!!!! x

• 13 December 2013 - 10:17

Birgit:

Goeie reis fleurtje, leuk dat je ons weer verslag doet van je reis! Ik geniet nu al! xx

• 13 December 2013 - 13:02

Papa:

Hallo meid, inderdaad een goed idee van dat waar ben je nu, we blijven graag op de hoogte. Let wel op, de Nederlandse regering betaalt geen losgeld, dus pas op! Liefs papa

• 13 December 2013 - 15:31

Céline:

He meis,
    Heel veel plezier, lekker genieten daar en zo kunnen wij ook een beetje meegenieten!

Veel liefs